zaterdag 3 april 2010

SITE2010: looking back

De conferentie is afgelopen, tijd om nog even terug te kijken. Eerst even over SITE als conferentie. Ik vond het een goede conferentie, vanwege twee (voor mij) belangrijke redenen:
  1. De combinatie van presentaties over de lerarenopleidingen en technologie is een hele mooie. Het gaat niet alleen over hoe je studenten moet opleiden tot docent/leerkracht en het gaat ook niet alleen over leuke tooltjes en en de nieuwste technologie. Het gaat over de manier waarop je die technologie (dus niet alleen ict!) kan inzetten in het onderwijs op de lerarenopleiding, wat daar de sterke punten van zijn, maar ook waar je tegenaan loopt.
  2. SITE als groep mensen spreekt me erg aan. Allemaal vakmensen en/of onderzoekers die gaan voor goed gebruik van technologie in het onderwijs en die ook openstaan voor ideeen en ervaringen van anderen. Mensen kennen elkaar, zonder dat het al te veel aanvoelt als een "old boys network". hoewel... soms kom je wel een aantal old boys tegen die ik al zo lang ken van naam, dat ik het ook wel eens leuk vind om ze in het echt tegen te komen :-) Maar het idee dat SITE er is om ervaringen uit te wisselen en elkaar te helpen om een stap verder te komen spreekt mij erg aan.
Dan over de inhoud van de presentaties waar ik geweest ben. Zoals vaak op conferenties: wat betreft de inhoud van de presentaties niet heel veel schokkend nieuwe dingen gehoord, wel een aantal zaken waar wij zelf ook al een tijdje mee bezig zijn en waar een aantal mensen een slimme oplossing voor hebben bedacht. Het was makkelijk om met die mensen contact te leggen en daar straks thuis mee verder te gaan. En dat is volgens mij waar het bij conferenties toch voornamelijk om draait: contacten leggen, nieuwe ideeen opdoen en met een frisse blik weer verder gaan met je werk!

De conferentie eindigde vandaag met een receptie en een uitnodiging om aanwezig te zijn bij SITE 2011 in Nashville. Dat lijkt mij wel wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten