woensdag 5 maart 2008

Second Life, toch wel leuk!

Ik was gisteren bij Innovatium, "dé plek om vernieuwende ICT-projecten uit het hoger onderwijs te presenteren". Net als voorgaande jaren werden flink wat workshops verzorgd over de laatste ontwikkelingen in het onderwijs als het gaat om ict of nieuwe media. De meest interessante voor mij was de presentatie van Paul Dirckx over de virtuele Fontys Campus in Second Life. Zelf schreef ik eerder over SL dat ik het nog lastig vind om in die wereld iets goed voor elkaar te krijgen, dat ik nog niet echt werkende onderwijsvoorbeelden had gezien en dat ik het er eigenlijk helemaal niet zo mooi uit vond zien. De laatste twee opmerkingen staan nu in de verleden tijd. Ik heb iets moois gezien wat werkt! Ik had al wel eerder van het project bij Fontys gehoord, maar nog nooit in het echt gezien. Het zag er niet alleen mooi uit, maar er is ook uitgebreid nagedacht over de mogelijkheden van een dergelijke wereld en de toepassing daarvan in het onderwijs. Live overleg met docenten via videoverbinding of praten via je avatar, het spelen van rollenspellen, games om je kennis te testen, studenten die zelf dingen ontwerpen en creëren,.. geweldig. Ik ga toch maar weer eens aan de slag met mijn alter ego in SL, misschien kan ik wel eens een reisje maken naar het Fontyseiland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten