woensdag 23 september 2009

Pedagogies for Flexible Learning supported by Technology

Vandaag is het vak "Pedagogies for Flexible Learning supported by Technology" weer begonnen. Het vak is onderdeel van onze masteropleiding "Curriculum, Instruction & Media Applications" aan de UT.

Studenten leren wat de mogelijkheden zijn van flexibiliteit in het onderwijs, welke onderwijskundige benaderingen er zijn (veel!) en hoe je deze benaderingen flexibel kunt aanbieden met behulp van ict-ondersteuning. Elke student houdt zijn of haar eigen weblog bij. Het lijstje met deze weblogs is in het rechtermenu terug te vinden voor de geinteresseerden!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Petra!
    Wat cool die blogs! Ik ben jaloers! Ik vind namelijk dat mijn vak, curriculum and ICT, ook meer met nieuwe ICT mogelijkheden zou moeten doen. Op mijn eigen blog schrijf ik ook dat ik me eigenlijk een beetje schaam voor het feit dat ik geen innovatieve ICT gebruik. Aan de andere kant, als alle docenten binnen CIMA blogs van hun studenten zouden eisen, dan zijn de studenten alleen maar aan het bloggen en is er misschien minder tijd om de inhoud echt goed te bestuderen. Wat denk jij? Zouden CIMA docenten hier niet eens met elkaar moeten overleggen? Als ik volgend jaar wat wijzigingen wil doorvoeren, is het wel handig als ik weet wat de anderen van plan zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Petra,

    Leuk inderdaad om te zien dat je blogs inzet om studenten te laten publiceren. Ik heb de cursus vorig jaar gevolgd en vond de media component toen te weinig aan bod komen. Wel vraag ik me af of bloggen op deze manier niet een beetje geforceerd word en blogposts krijgt die je normaal gewoon in een documentje zou inleveren. Met andere woorden, ik ben heel benieuwd hoe je een en ander in je cursus embed hebt.

    @amber, wordt zeker tijd dat er bij EST meer inzet van ICT bij de vakken te zien is. Alleen dan wel graag in een samenhangend geheel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Job,
    Het leuke is dat de studenten in eerste instantie netjes hun opdrachten deden en die op de weblog zette, maar ondertussen zijn het echt (hele mooie) reflectieve berichten geworden. Ik heb het idee dat de studenten dit jaar al meer hebben geleerd dan de studenten van vorige jaren (sorry), terwijl we pas op de helft van het vak zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Petra,
    Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent. Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het verder is gegaan. Ik neem aan dat de cursus alweer bijna is afgerond...
    Ben vooral benieuwd of je het idee hebt of het meerwaarde heeft gehad en of je verwacht dat de studenten het bloggen vol houden of dat het na dit vak stopt.
    Groet!
    Job

    BeantwoordenVerwijderen