vrijdag 17 september 2010

Verantwoord computergebruik door kinderen...

Sinds januari van dit jaar zit mijn dochtertje op school. Ze gaat nu naar groep 2 en naast kleuren en buitenspelen is het een feest als ze van de juf op de computer mag. Totdat ze naar school ging mocht dat thuis eigenlijk niet. Waarom niet? Tja... Maar nu ontkomen we er niet meer aan. Want wat doe je als ouder als je kind zegt dat ze iets wilt leren? Verantwoorde opvoeders zullen dan misschien een boekje pakken of stiften. Maar vandaag pakte ik mijn computer. "Niet Nijntje hoor, dat is veel te kinderachtig" zegt ze nog (ze is 4..). Dus ik zoeken naar iets anders. Op de gok kom ik terecht op minipret. Niet helemaal verantwoord (hoewel..), maar wel leuk! Puzzelen, kleuren en rekenen met bekende figuren zoals Hello Kitty, Elmo, Winnie the Pooh, Bob de Bouwer en Barbie en dat allemaal op een simpele intuitieve manier. En... er is ook een Hello Kitty bejeweled! Misschien moet ik vanavond nog maar eens kijken naar deze en andere websites, want als er bejeweled tussen staat doe ik mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten