donderdag 17 februari 2011

De iPad "at its best"...

Sinds afgelopen vrijdag heb ik 'm.. de iPad.. Een iPhone heb ik nooit gewild, ik ben zeer tevreden met mijn htc en al dat "iGedoe" hoefde voor mij niet. Maar die iPad.. dat is toch wel iets anders. Maar omdat ik altijd tegen de iDingen was heb ik nog niet tegen heel veel mensen gezegd dat ik 'm nu toch heb. Vanmorgen zag ik echter het berichtje van Wilfred Rubens die verwees naar de "7 Things You Should Know About iPad Apps for Learning". Ik heb die 7 dingen eens doorgenomen en was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in dit stuk van Educause.

Onder het kopje "Why is it significant?" staat "the iPad combines robust computational functionality with a screen large enough to serve as a legitimate replacement for printed textbooks and other course materials, with the added benefi ts of interactivity. Dat klinkt veelbelovend. Maar wat staat er bij "What are the implications for teaching and learning?" over de apps: at their best, these applications that live in the spaces where education and entertainment overlap can capture the imagination, enticing students to learn on their own.

At their best?? Volgens mij is dat juist de kracht van de iPad! En ik hoef alleen maar te kijken wat er bij mij thuis gebeurt.. Want wie mag er op de iPad? Krijg ik de tijd om alles te ontdekken, spelletjes te spelen en te kijken of we zoiets in het onderwijs kunnen gebruiken? Of wil mijn dochter van 5 woordjes leren, tekeningen in spiegelbeeld maken of memory spelen? Of willen mijn zoontjes van 2 en bijna 4 leren over dierennamen en -geluiden of over vervoermiddelen? Ja, zelfs mijn 2-jarige kan de iPad bedienen.. geweldig toch?!? Als dat "at its best" is dan ben ik heel benieuwd naar verdere ontwikkelingen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten